Assistent Controller (M/V)
Afdeling Controlling en Financiën & Administratie
Beschrijving Voor de afdeling Controlling en Financiën & Administratie zijn wij ter uitbreiding van het team opzoek naar een Assistent Controller voor 40 uur per week.
De afdeling bestaat uit een Manager Financiën & Administratie, een Controller, Manager Financiën & Administratie, 6 Medewerkers Financiële Administratie en een Medewerker Salarisadministratie. Het team Controlling en Financiën & Administratie verzorgt de financiële administratie, de klantenadministratie inclusief de facturering van netwerkkosten en meetactiviteiten, de salarisadministratie en de maand-, kwartaal- en jaarrapportage inclusief jaarrekening en aangifte vennootschapsbelasting.
Jouw (kern) activiteiten zijn:
Als Assistent Controller ben je (mede) verantwoordelijk voor de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de financiële processen van onder andere bank, debiteuren, crediteuren, BTW, grootboek, salarisadministratie, klantenadministratie en periodieke rapportages.
– Je brengt administratieve procedures in kaart en stelt werkinstructies op en adviseert over mogelijke verbeteringen;
– Je voert interne controlemaatregelen uit ter vaststelling van de betrouwbaarheid van de (grootboek)administratie;
– Je ondersteunt indien nodig collega’s binnen de afdeling met de dagelijkse voortgang van de werkzaamheden;
– Je verzorgt samen met de Controller de maand-, kwartaal- en jaarrapportages inclusief de hierbij behorende uitzoekwerkzaamheden;
– Je beoordeeld samen met de Manager Financiën & administratie de juistheid en volledigheid van de verwerking van mutaties in de salarisadministratie;
Je stuurt in samenwerking met de Manager Financiën & administratie de dagelijks gang van zaken aan op de afdeling;
– Je neemt na een inwerkperiode deel aan afdeling overschrijdend overleg en vertegenwoordigd hierbij de afdeling.
Profiel
Opleidingsniveau
HBO diploma Bedrijfseconomie of Accountancy aangevuld met relevante vervolgstudie.
Overige ervaring 
-Je hebt bewezen ervaring in vergelijkbare of soortgelijke functies;
-Je hebt gedegen kennis van ICT werkprocessen en kunt werken met het financiële pakket Microsoft Dynamics en bij voorkeur heb je ook ervaring met de rapportagesoftware Exsion;
-Je bent in staat om rapportagewensen van afdelingen om te zetten in een concrete periodieke rapportage;
-Je hebt uitgebreide kennis van het Officepakket (met name Excel);
-Je hebt ervaring en kennis van geautomatiseerde salarisverwerking en relevante kennis op het gebied van belasting, sociale verzekeringen en pensioenen;
-Je hebt ervaring met elektronische betalingsverwerking zoals verwerking van betaal- en incassotapes.
Eigenschappen
-Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands en kunt hierdoor het belang van financiën op een begrijpelijke manier overbrengen naar
technisch en commercieel georiënteerde personeelsleden;
-Je bent praktisch ingesteld, denkt in oplossingen, houd overzicht en weet hierdoor de juiste prioriteiten te stellen.
-Je bent zelfstandig, proactief, nauwkeurig en georganiseerd.

Solliciteer