Alkmaar, 100.000+ gemeente en vijfde stad van Noord-Holland, verbindt het beste van stad en land. Met het uitgebreide winkelaanbod, een van de best bewaarde historische binnensteden én natuurlijk de traditionele kaasmarkt trekt Alkmaar jaarlijks veel bezoekers. De ligging nabij kust en randstad maakt wonen en werken in de stad een waar genoegen.
Werken bij gemeente Alkmaar betekent werken in een bruisende stad. Sámen met de kracht van de inwoners. De gemeente staat niet stil. Onze nieuwe organisatie kan inspringen op de veranderende vraag vanuit de samenleving. Want: Alkmaar geeft ruimte aan de kracht van stad en land door een doorbraak in dienstverlening.
De Alkmaarder, daar doen we het voor, nu en straks.
Unit Financiën
De huidige Unit Financiën (ca. 40 medewerkers) werkt op basis van een model met businesscontrollers, klantenteams ter ondersteuning van de budgethouders en organisatieonderdelen en de financiële administratie. Op dit moment bestaat Financiën uit een team Financieel Beleid & Business Control, een team Planning & Control en het onderdeel Financiële Administratie & Financieel Beheer, dat onderverdeeld is in klantenteams en een team Financiële Administratie (Debiteuren/Crediteuren).
De functie
De functie van Coördinator Financiële Administratie is een nieuwe rol binnen het onderdeel Financiële Administratie & Financieel Beheer en stuurt een team aan van 10 medewerkers (6,3 fte). De Unit Financiën ontwikkelt zich in de komende jaren naar een goed ingerichte en kwalitatief hoogwaardige financiële functie met goed ingerichte en werkende financiële processen.
De Financiële Administratie richt zich op het gehele proces rondom inkoop- en verkoopfacturen. Tijdig betalen van burgers en bedrijven is een kenmerk van behoorlijk bestuur en voorkomt boeterente. Het juist innen is minstens zo belangrijk. Stamgegevens dienen dan ook up to date te zijn en procedures hieromtrent optimaal werkend. Alles wat daarmee te maken heeft raakt dit team en raakt dus ook de budgethouders, die moeten worden gecoacht op het vervullen van hun rol op dit gebied.
Als coördinator heb je de verantwoordelijkheid om de dagelijkse werkzaamheden te coördineren, met het team de juiste prioriteiten te stellen en zorg te dragen voor een kwalitatief goed eindproduct. Daarbij behoud je het overzicht over alle financiële activiteiten en is de zorg voor en ontwikkeling van de medewerkers een belangrijk onderdeel van de functie.
Wie ben jij?
Je bent een sterke financial met veel kennis en inzicht in het optimaliseren van de werkprocessen en weet de medewerkers op een coachende wijze te stimuleren in een veranderende omgeving. Naast dat je alles weet van wat er op een Financiële Administratie speelt, weet je de juiste linken te leggen met de andere (klanten)teams binnen de unit. Deze nieuwe rol weet je met onder andere creativiteit, humor en overtuigingskracht goed vorm te geven.
Functie-eisen
- HBO werk- en denkniveau op gebied van financiën.
- Kennis van de gemeentelijke financiën.
- Meerdere jaren ervaring in soortgelijke functie.
- Ervaring in het opzetten en inrichten (optimaliseren) van financiële administraties
Competenties
- Inlevingsvermogen.
- Overtuigingskracht.
- Initiatiefrijk.
- Verbindend.
- Maakt gemakkelijk contact.
- Komt afspraken na.
- Is resultaatgericht.
- Heeft aandacht voor de medewerker.
Arbeidsvoorwaarden
De gemeente Alkmaar biedt een salaris van maximaal € 4.105,- (schaal 10) bruto per maand bij een fulltime aanstelling in een 36-urige werkweek (excl. 8% vakantietoeslag, 6% eindejaarsuitkering en 1,5% levensloopbijdrage). De gemeente Alkmaar biedt een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden.
Meer informatie
Meer informatie over de inhoud van deze functie is verkrijgbaar bij Marjan de Wit van Publiek Netwerk: 06-47695907 of marjandewit@publieknetwerk.nl Reageren op deze vacature kan door je brief en CV in te sturen via onderstaande sollicitatiebutton.