Spir-it draagt bij aan de ontwikkeling, het beheer, onderhoud en support van alle applicaties, infrastructuur en netwerken van de Rechtspraak. Dit zijn ca. 12.000 werkplekken en meer dan 200 applicaties waarvan een aantal zelf ontwikkeld zijn.

Samen met ruim 500 collega’s zorg je dat medewerkers van de Rechtspraak zorgeloos hun dagelijkse werk kunnen doen en burgers, advocaten, notarissen e.d. op een veilige manier toegang hebben tot hun zaak- en Rechtspraakgegevens.

Met een compleet vernieuwd en nog volop vernieuwend technologisch arsenaal geeft spir-it vorm aan de strategische ICT-behoefte van de Rechtspraak in het programma Kwaliteit En Innovatie (KEI). Hiermee neemt spir-it een koppositie in binnen de gehele overheid, waarbij nieuwe ontwikkelingen blijven ontstaan. 

Wat ga je doen?
Het team Bedrijfsondersteuning is verantwoordelijk voor het in stand houden, wijzigen en verbeteren van het omvangrijke applicatie- en dienstenportfolio welke de algemene bedrijfsvoering van de rechterlijke organisatie ondersteunt.

Denk hierbij aan correctief en adaptief beheer, onderhoud en implementatie van de applicatiearchitectuur, participeren in vernieuwingsprojecten en advisering en uitvoering geven aan lifecyclemanagement. Uitstekende service, waardevol advies over de juiste keuze en optimaal gebruik van maatwerk- en standaardapplicaties die worden gebruikt binnen de Rechtspraak, zijn hierbij de uitgangspunten.

Het portfolio bestaat uit een grote diversiteit aan applicaties en diensten, waaronder: ICT-werkplek, Digitale zittingszaal, planningstools, kantoorautomatisering (zoals MS-Office), schrijfhulp en vele andere bedrijfsondersteunende toepassingen. 

Jouw taken zijn:
–    Borgen van de levering van ICT-diensten, conform de hiervoor in de DVO (DienstVerleningsOvereenkomst) vastgelegde afspraken;
–    Het inrichten van diensten:
o    opstellen van dienstbeschrijvingen;
o    het conform de basisprincipes van ITIL borgen en bewaken van het incident-, probleem- en wijzigingsbeheer op deze diensten;
o    het borgen van de financiering van deze diensten;
o    bewaken, rapporteren en -waar nodig- bijsturen van de kwaliteit van de geleverde diensten;
o    gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen naar belanghebbenden over de inzet van diensten;
o    voeren van leveranciersmanagement.
–    Een bijdrage leveren aan het oplossen van storingen en het bewaken van de afhandeling van incidenten in applicaties en diensten;
–    Het conform beleidskaders uitvoeren van versiebeleid op applicaties en diensten;
–    Het bijdragen aan het onderhoud van standaards en werkprocedures;
–    Het toezien op de bedrijfszekere werking en het beheren van de kwaliteit van operationele applicaties

VERPLICHTE VAARDIGHEDEN

 
Hieronder vindt u een aantal harde eisen en enige overige eisen en wensen waaraan de kandidaat moet voldoen! In de motivatie dient te worden aangetoond dat aan alle harde eisen wordt voldaan. Dat betekent: kort, puntsgewijs per eis motiveren waar deze kennis of ervaring is opgedaan en in welke periode. Daarbij moet het voldoen aan de eisen ook duidelijk en onvoorwaardelijk naar voren komen in het CV. Aanbiedingen die hieraan niet voldoen kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

HARDE EISEN WAARAAN KANDIDAAT MOET VOLDOEN:

Je beschikt over een afgeronde HBO- of WO-opleiding ICT en hebt ruime ervaring met en kennis van Service Delivery Management/dienstbeheer. Je hebt ruime kennis van en ervaring met de Microsoft Windows Operating Systems (W7, W8, W2008 server), de Microsoft Office applicaties (2003, 2010 en 2013) en het ICT Netwerk structuur. Kennis van en ervaring met werken met ITIL is vereist, kennis van Prince II is gewenst. 

Klantgericht communiceren op alle lagen van de organisatie en werken onder druk volgens vastgestelde procedures zijn vaardigheden die je uitstekend beheerst. Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in zowel woord als geschrift en je kunt problemen duidelijk omschrijven en verklaren aan teamleden en andere collega’s.

Verder ben je bereid om bij calamiteiten of uitlopende werkzaamheden in de avonduren en/of bij hoge uitzondering in het weekend te werken. 

 

Solliciteer