Wij zijn voor de Dienst Justitiële Inrichtingen op zoek naar een Servicemanager.

Het gaat hier om een tijdelijke inzet vanaf 1 augustus tot 1 oktober  (2016)
Standplaats : Gouda

Informatie over de opdracht:
Als servicemanager ben je verantwoordelijk voor het overeenkomen van de te leveren ICT dienstverlening met de klant en de interne organisatie. Op basis van de overeengekomen dienstverlening zorg je voor de verantwoording aan de klant en initieer je verbeteringen. Deze verbeteringen realiseer je in samenwerking met de beheerorganisatie en waar nodig de projectorganisatie.

Hierin acteer je als primair aanspreekpunt voor zowel de klant als de interne organisatie op tactisch en strategisch niveau. Je vervult de brugfunctie tussen business en ICT. Intern SSC-I ben je de verbindende schakel tussen de beheerorganisatie, projecten, accountmanagement, bedrijfsvoering en het management team.

De Servicemanager houdt zich bezig met het:
•    leveren van bijdragen aan kwalitatieve en kwantitatieve vraagprognoses
•    omzetten van eisen en specificaties in ICT-dienstverlening
•    evalueren en rapporteren over de uitvoering van ICT-diensten
•    borgen van ICT-diensten op basis van overeengekomen Service Level Agreements
•    maken van voorcalculaties voor ICT-diensten
•    schrijven van service improvement plannen voor ICT-diensten
•    opbouwen en onderhouden van een klant- en leveranciersnetwerk
•    opstellen van plannen en begeleiding bij implementatie en uitvoering van ontwikkelings- en veranderingsprocessen
•    het in beheer nemen van projecten en zorgen dat deze goed geborgd worden binnen beheer

Functie eisen
-2 t/m 5 jaar relevante ervaring
-HBO werk- en denkniveau

Kennis
•    Service Alignement
•    Professional ITSM Alignment of IT and the Business (ISO 20000)
•    ITIL v3 Foundation
•    Bachelor Bedrijfskundige Informatica (of gelijkwaardig)
•    Kennis van PRINCE2, BiSL, Informatiemanagement, ASL, CCM(i), Cobit, KPI’s, ISO9000, ITIL SOA is een pre

Inzicht in:
•    Bedrijfsvoering en financiële processen van een organisatie
•    Organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke samenhang in bredere context dan de eigen aandachtsgebieden

Werkervaring met:
•    Communiceren op tactisch en strategisch niveau
•    Multidisciplinair werken
•    Projectmatig werken
•    Opdrachtgeverschap
•    Contractonderhandelingen
•    Financiële processen binnen complexe IT-organisaties
•    ITIL processen op het niveau van service management
•    Risicomanagement
•    Kwaliteitsmanagement
•    methoden en technieken voor beheer en exploitatie van informatiesystemen

Competenties:
• Samenwerken
• Analyserend vermogen 
• Overtuigingskracht 
• Communicatief vaardig
• Klantgerichtheid 
• Plannen en organiseren 
• Innovatief handelen
• Pro-actief handelen

Solliciteer