Voor onze directe opdrachtgever waar wij reeds meerdere medewerkers hebben geplaatst,  zoeken wij de volgende kandidaat :
 
Functie :               Sr. ICT Projectmanager per 1 november         (M/ V)
 
Wij zoeken een Sr. ICT Projectmanager (Prince2 practitioner certificering is een eis !) die in de afgelopen 10 jaar minimaal 8 jaar werkervaring heeft met het operationeel leidinggeven aan projectteams, die zijn samengesteld uit meerdere disciplines (bijvoorbeeld beheerders, analisten, ontwikkelaars). Met aantoonbare werkervaring met de implementatie van ICT en of IM oplossingen zoals vernieuwingen, beheer en softwareontwikkeling., waarvan in de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Projectmanagement binnen de OVERHEID heeft opgedaan.
 
IDEAAL VOOR EEN KANDIDAAT DIE VAN BAAN WIL VERANDEREN OF ZPP’er WIL WORDEN.
 
Werklocatie       :   Odijk
 
Geplande start    :    1 november     (gaarne ZSM uw reactie)
 
De start kan pas plaatsvinden zodra de door TemployeeNet geselecteerde kandidaat de verklaring van geen bezwaar krijgt. Dit kan enige tijd in beslag nemen en kandidaat dient hier rekening mee te houden. (geschatte duur 6 tot 14 weken, afhankelijk van soort screening)
Echter bij sommige functies mogen kandidaten van TemployeeNet reeds starten gedurende de looptijd van de screening ! Dus indien mogelijk ook eerder dan 1 november !
 
Verwachte duur   :    minimaal 6 maanden        (+ nog optie op verlengingen !)
 
Uren per week     :    36  uur          (verdeeld over 4 of 5 dagen per week)
 
Verloning via onze eigen loonadministratie is mogelijk en kosteloos. Indicatie 7.000,– BpM gebaseerd op een 36 urige werkweek, 8 % vakantiegeld, opbouw vakantiedagen, woon/werk reiskosten 19 cent per km of (indicatie) 75 Euro p/u zpp’er met een geldige VAR 2016. H.e.e.a. afhankelijk v/h het aantal jaren juiste werkervaring, opleidingen en certificeringen. Vanwege de relatieve haast van onze opdrachtgever met de afronding van deze selectie nog augustus, ontvangen wij gaarne zsm uw CV voor vrijdag 26 augustus 12.00 uur !
 
Note :
 
Selectiegesprekken zijn REEDS gepland op woensdag 31 augustus. Op deze dag (op een vooraf reeds bepaald tijdstip) moet je aanwezig kunnen zijn. Dus eind augustus weet je reeds of je per 1 november kan beginnen. Ideaal ivm een evt opzegtermijn !
 
Opdracht omschrijving :
 
De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de Informatievoorziening (IV) (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning. Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteit en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties. Binnen de dienst ICT voert de sector PPI het IV project- en programmamanagement en Interimmanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business en de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT bij de uitvoering van projecten en programma’s. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services.
 
De sector PPI bestaat uit de teams: Project-, Programma- en Interim management, Projectondersteuners, Project en Programma Office en het Projectenbureau. De sector levert capaciteit voor het leiden van programma’s en projecten binnen de Nationale politie. Deze programma’s en projecten richten zich op de realisatie, invoering en ingebruikname van nieuwe of gewijzigde IV- en/of ICT-producten/diensten.
 
Doelstelling
Uitvoeren van diverse IV gerelateerde projecten.
 
Verantwoordelijkheden
Je bent mede verantwoordelijk voor de realisatie van een complex (sterk organisatorisch) project op het terrein van informatievoorziening.
Draagt zorg voor de implementatie van de oplossingen.
 
Vakmatige taken
 
– Je ontwikkelt in afstemming met de opdrachtgever IV oplossingen en bent verantwoordelijk voor de implementatie hiervan binnen de organisatie(eenheden).
 
– Je overlegt binnen de context van het project met de gebruikersorganisatie en externe partners om de implementatieactiviteiten op elkaar af te stemmen.
– Je draagt zorg voor tijdige oplevering van alle projectmanagement producten vanaf start tot einde project
 
– Je zorgt voor planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en op te leveren eindresultaat voor de eigen projecten.
 
– Je coacht en begeleidt  medewerkers binnen je project in hun vakinhoudelijke ontwikkeling.
 
Leidinggevende taken
Je leidt en geeft operationeel en organisatorisch leiding aan projecten om wijzigingen in bestaande informatiesystemen danwel nieuwe informatiesystemen te realiseren en/of te implementeren.
Je geeft operationeel leiding aan projectgroepen, die zijn samengesteld uit meerdere disciplines.
De grootte van de teams waaraan je leiding geeft zijn afhankelijk van het project.
 
Contacten zijn met leveranciers van hard en software, leveranciers van diensten. Projectmedewerkers, collega’s van andere lijn afdelingen.
De inzet in de projectorganisatie.
 
 
Omschrijving juiste, ideale kandidaat
 
Opleiding
 
– Een afgeronde erkende 4 jarige HBO opleiding in de richting informatica of technische bedrijfskunde.
– Prince2 practitioner certificering .
– behaalde IPMA C certificering.
 
Werkervaring

– In de afgelopen 10 jaar minimaal 8 jaar relevante ervaring als projectmanager binnen een ICT of IM gestuurde omgeving.
 
– In de afgelopen 10 jaar minimaal 8 jaar relevante ervaring met het operationeel leidinggeven aan projectteams, die zijn samengesteld uit meerdere disciplines (bijvoorbeeld beheerders, analisten, ontwikkelaars). Deze ervaring moet zijn opgedaan binnen een ICT of IM gestuurde omgeving.
 
– In de afgelopen 10 jaar minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie van ICT en of IM oplossingen zoals vernieuwingen, beheer, softwareontwikkeling, enz.
 
– In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Projectmanagement binnen de overheid.
 
– In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de projectmanagement methodiek IPMA.
 
– Aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox is.
 
– Aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Projectmanagement in de politieorganisatie.
 
Vereiste (Kern)Competenties:
– Organisatiesensitiviteit
– Klantgerichtheid
– Overtuigingskracht
– Organiseren
– Netwerken

Harde functie eisen :
 
Opleiding :
 
– Minimaal een afgeronde erkende 4 jarige HBO opleiding is een EIS !
– In de richting informatica en/of technische bedrijfskunde is een pré.
– Een erkende Prince2 Practitioner is een EIS !
– Een erkende IPMA C certificering is een pré.

Werkervaring EISEN :
 
– In de afgelopen 10 jaar minimaal 8 jaar ervaring met het operationeel leidinggeven aan projectteams, die zijn samengesteld uit meerdere disciplines (bijvoorbeeld beheerders, analisten, ontwikkelaars). Deze ervaring moet zijn opgedaan binnen een ICT of IM gestuurde omgeving EIS !
 
– In de afgelopen 10 jaar minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met de implementatie van ICT en of IM oplossingen zoals vernieuwingen, beheer en softwareontwikkeling. EIS !
 
– In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied Projectmanagement binnen de OVERHEID is een EIS !. Hoe meer jaren => hoe beter
 
– In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de projectmanagement methodiek IPMA is een pré
 
– Aantoonbare werkervaring met de Principal Toolbox is een pré
 
– Aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied bij een politieorganisatie is uiteraard een pré !.

– Minimaal 1 recente objectieve referentie van eerder relevant project. 
! Deze referenties hebben wij echter niet nodig bij de eerste reactie.  Indien wij besluiten het CV aan te bieden.
 
Het CV dient opgesteld te zijn in de Nederlandse taal. Een korte motivatie waarom jij denkt hiervoor de juiste kandidaat te kunnen zijn, is altijd welkom.
 
 
 
 

Solliciteer