Kom je uit de accountancy, vind je cijfers en analyseren leuk en zoek je een veelzijdige en afwisselende baan in het bedrijfsleven, lees dan snel verder…
Voor een groeiend bedrijf gevestigd in de regio ‘s-Hertogenbosch en actief binnen de zakelijke dienstverlening zijn wij op zoek naar een financiële man of vrouw met een accountants achtergrond. Iemand die passie heeft voor en met cijfers, dol is op het analyseren van data en het maken van rapportages die kloppen. En nog veel meer!
In deze rol ben je in de breedste zin verantwoordelijk voor de financiële administratie van meerdere cliënten. Zo houdt je toezicht op de uitvoering van de bankmutaties, verwerk je gegevens in het boekhoudsysteem en ben je alert op afwijkende zaken. Je hebt dus een belangrijke signaleringsfunctie en werkt nauw samen met de Cliënt manager.
Verantwoordelijkheden
• Je verzamelt, ordent en verwerkt financiële gegevens van de cliënten.
• Je analyseert de verwerkte gegevens, neemt waar nodig initiatieven en informeert de Cliënt manager.
• Je hebt geregeld contact met diverse betrokken externe partijen en behartigt hier ook de belangen van de cliënt.
• Met jouw proactieve houding zorg je ervoor dat je belangrijke zaken waarneemt, hier gepaste actie op onderneemt om zo de belangen van jouw cliënten zo goed mogelijk te behartigen.
• Verder maak je overzichten en rapportages zodat er optimaal inzicht is in de huidige en de te verwachten financiële positie van jouw cliënten.
• Je vervaardigd verder periodieke vermogens-rapportages en verzorgt de aangiftes voor de omzetbelasting.
• Daarnaast houdt je je bezig met voorbereidende werkzaamheden voor de jaarafsluiting en jaarrekeningen en concept IB aangifte.
Waar werk je naar toe
Idealiter ben je iemand die graag kijkt naar processen en deze wil verbeteren. Jouw ideeën en input wordt gewaardeerd en serieus genomen. Je wordt uitgedaagd en krijgt ondersteuning om deze goede ideeën om te zetten naar optimalisatie. Ben je verder ergens erg goed in en wil je hierin ook je bijdrage leveren, dan wordt dat aangemoedigd.
Wat wordt je geboden
• Een prettige, open en informele werksfeer
• Groeiend, hecht team van professionele collega’s
• Een werkgever die echt aandacht heeft voor balans tussen werk en privé
• Een flexibele houding met betrekking tot jouw wenselijke werktijden
• Mogelijkheid tot parttime werken (32 tot 40 uur)
• Een gevarieerde groep van vermogende klanten die jouw werk waarderen
• Goede arbeidsvoorwaarden die zeker marktconform zijn
Wat breng je mee als voormalig Assistent Accountant
• HBO opleiding, richting Accountancy of Bedrijfseconomie
• Minimaal 4 jaar relevante werkervaring binnen de accountancy
• Ervaring in het bedrijfsleven is een pre, maar geen must
Competenties en karaktereigenschappen
• Extreem secuur, discreet
• Focus, zicht op details
• Interesse en affiniteit met de doelgroep
• Flexibel in veranderende omstandigheden en wisselende prioriteiten
• Gestructureerd, betrokken en toegewijd
• Goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal, in woord en geschrift
Waar ga je voor werken
De organisatie laat zich het beste omschrijven als zeer professioneel, integer, betrokken en service gericht. Ook aan sfeer, sociaal, deskundigheid en samen wordt veel waarde aan toegekend.
In de dagdagelijkse werkzaamheden ondersteunen ze vermogende families. Dit doen ze door haar cliënten op zeer kundige en professionele wijze te ontzorgen, zowel op financieel, juridisch als op administratief vlak.
Interesse
Je CV met korte motivatie kun je sturen naar dennis@diferent.nl of direct solliciteren. Voor meer informatie kun je bellen met Dennis Verschoor op 06-46 72 71 72. Een referentiecheck maakt standaard onderdeel uit van de procedure.